Tarnas kutsub meid üles vaatama teedrajavate filosoofide teoseid pigem kunstiteoste kui teoreetiliste targutustena. „Suurte meistriteoste võlu ei näi seisnevat niivõrd selles, et neis puuduvad vead,“ tsiteerib ta Virginia Woolfi, „vaid selles meeletus sisendusjõus, mis iseloomustab ühe vaatekoha täiuslikkuseni omandanud autorit.“ Tarnase sõnul algab uusaja Koperniku, Descartes’i ja Newtoniga päädinud põhjapanev kosmoloogiline pööre kunstis, täpsemalt renessansi maalikunstis. Perspektiivi kasutuselevõtt 15. sajandi Itaalias vabastab looduse varasest ikonograafilisest traditsioonist, kus kujutaja ja kujutatav, subjekt ja objekt kuuluvad ühtsesse kosmilisse maatriksisse. Nende vahele tekib lõhe. Saksa kunstiajaloolase Erwin Panofsky sõnul muudab selline nägemisviis objekti elutuks asjaks ja omistab kogu taju- ja kogemisvõime seda kujutavale kunstnikule. Sajand kaks hiljem toimub samasugune murrang ka filosoofias ja teaduses.
Tähenduse teejuhtide 16. numbris intervjueeritud USA ökoloog David Abram vastandab teineteisele lame- ja süvaökoloogia. „Esimene vaatab loodust justkui väljastpoolt. Ta püüab selle projitseerida mingile tasapinnale, olgu selleks siis paberileht, maakaart või arvutiekraan. Teine vaatab loodust seestpoolt, selle sügavusest. Sellisel juhul on vaatleja kogu oma kehaga pilti kaasa haaratud, ta liigub ja elab teda ümbritsevas maailmas. Ta kuulub sellesse üleni, on osa selle sügavusest.“ Abrami arvates nõuab meie ees seisev keskkonnakriis, et võtaksime omaks süvaökoloogilise tajulaadi. Tarnas nõustub temaga. „Sügavama arusaama annab armastav, mitte tühipaljas kriitiline pilk,“ ütleb ta eelmainitud videoklipi lõpus.