Eesti kohanimeraamat ütleb, et nimetus Audru võib tulla nimekujust Autero, mis võib olla omakorda seotud soome sõnaga autere „põuavine“. Minu jaoks seostub see vine omakorda sõnaga hämu ja sealt edasi hämaruse kui õhtuvine, pooltoonide ja hajuvate piirjoontega, 1680. aastal valminud Audru kiriku altariruumi hämaruse ja Eesti ainsa kirikaias asuva arboreetumi puude võradest kumava valgusega. Aga ka küünlavalgusega, mis jõuluajal voolab kiriku uste vahelt välja surnuaeda ja toob elavad ning sealpoolsusesse suundunud ajatusejõe äärde kokku.
Me saame alati mõtiskleda, mida ma saaksin teha Teise jaoks, teise inimese ja keskkonna jaoks kohas ja kohtumises, kus ma hetkel olen, ükskõik, kus ma siis parasjagu viibin – olgu Audrus, Tartus, Berliinis või Jeruusalemmas.
Audrul, nagu kõikidel teistelgi paikadel, on aga veel üks mõõde. See on koht kohtumise tähenduses. Koht kui ruum ja hetk kohtumiseks (olgu siis unes või ilmsi) iseendaga ning esmajoones end ümbritseva ehk Teisega, olgu selleks Teiseks siis kaasinimene, ümbritsev keskkond või jumalikkus. Ka siis, kui see kohtumine on pidev ja regulaarne, ka siis, kui me oleme kohalikud, võiks see koos kohalolemine säilitada oma uudsuse ja vastastikkuse uuenemise ning transformeerimise väe. Kohtumine Teisega nõuab meilt enesereflektsiooni ja võimaldab meil endas toimuvat ikka uuesti mõtestada – teist tundma õppida tähendab talle samaaegselt ennast tutvustada. Sellise kohtumise olemusest, mille keskmes on siin ja praegu aset leidev vahetu vastastikune suhtluskoht, kus Mina saab Sinaga kohtudes Minaks saada, on väga tabavalt kõnelenud Martin Buber (1878–1965) oma teoses „Mina ja Sina“ (eesti keeles ilmunud 2013). Buberist mõjutatud Emmanuel Lévinas läheb veelgi kaugemale. Ta rajab oma eetikateooria vastutusele Teise ees, Näo ees, millesse vaatamine kohustab mind nii enda kui minu enese ees, sest ei saa olla kohtumist Teisega, kui pole olemas Ennast, mind ennast, kes saab teist kohata või ära oodata.
Koht kui kohtumine eeldab kohalolu ja parimal juhul ka võimaldab seda. Läbi kohtumise Teisega olemegi kogu aeg kohal, oleme ise ja saame endaks. Teist armastades võtame endale ka vastutuse teise eest. Ja selleks ei ole vaja jõuluaega ega uue aasta lubadusi. Me saame alati mõtiskleda, mida ma saaksin teha Teise jaoks, teise inimese ja keskkonna jaoks kohas ja kohtumises, kus ma hetkel olen, ükskõik, kus ma siis parasjagu viibin – olgu Audrus, Tartus, Berliinis või Jeruusalemmas.