vastasin selle video Tartus, kus ma olin salvestamas „Tähenduse teejuhtide“ üheksandat saadet. Tolleks ajaks oli mul Petersoni esikraamatu „Tähenduse teejuhid“ (Maps of Meaning) tõlkele kulunud ligi 150 tundi. Ma usun, et vähemalt kaks korda sama palju tunde olin ma selleks ajaks pannud tema loengutesse. Ma kuulasin väga tähelepanelikult läbi ta 2016. aasta „Tähenduse teejuhtide“ ja 2017. aasta „Isiksuse ja selle transformatsiooni“ kursused ning need 17 loengut Esimesest Moosese raamatust, mis ta pidas samal aastal Torontos.
Petersoni mõju mulle oli sõna otseses mõttes transformatiivne. Tänu temale sain ma teada, et see psühho-geograafiline paikkond, kus ma alates 2013. aasta veebruarist olin viibinud, kannab nime purgatoorium. Asjaolu, et me ei leia mainitud piirkonda ühestki füüsilise geograafia atlasest, ei muuda seda Väiksest Munamäest sugugi vähem reaalseks.
Viimane koosneb kuuldavasti küll aatomitest ja molekulidest ning on seetõttu meie praeguse kosmoloogia järgi justkui rohkem olemas. Ent aatomitest ja muudest tsibipudinatest lugesin ma viimati põhjalikumalt kooliõpikutest; hirm, meeleheide ja lootusetus olid aga minu nagu iga teise puhastustulle heidetud inimese jaoks reaalsemad kui kogu Mendelejevi tabel kokku.
Peterson juhtis mu fenomenoloogilise filosoofia juurde, mis ütleb seda, et reaalsus ei koosne mitte aineosakestest, vaid „fenomenidest“, s.o nähtustest, nii nagu me neid tajume. Selleks, et purgatooriumist välja tulla, jutlustab Peterson klipis „Tähenduse tuum“: „peame oma alusoletused pea peale pöörama ning lähtuma sellest, et materiaalsed elemendid, mida tänapäevased inimesed peavad kõige reaalsemateks asjadeks, on tegelikult vaid millegi palju fundamentaalsema teisejärgulisteks ja nigelateks tõmmisteks.“ See fundamentaalsem nähtus on võimalus (või lootus), mida me adume kõigepealt tähendusena.